Reken af met uw account
Afrekenen als een nieuwe klant
Het aanmaken van een account heeft vele voordelen:
Wanneer de elektriciteit in je woning uitvalt, is dat natuurlijk heel vervelend. We helpen je graag snel weer op het juiste pad. Het is belangrijk om eerst te controleren of het een algemeen probleem in de straat is, of dat het alleen in jouw woning gebeurt.
Als het een probleem in de straat is, raden we je aan om contact op te nemen met Fluvius via het telefoonnummer 078 35 35 00.
In dit artikel bespreken we enkel de stappen en oorzaken als het probleem in jouw eigen zekeringkast zit. Meestal betekent dit dat een schakelaar is afgesprongen.
De allereerste stap is om te bepalen welk type schakelaar is afgesprongen in je zekeringkast. Ofwel is het de schakelaar van de teller of meterkast, de (hoofd)differentieelschakelaar of een automatische zekering.
Hieronder laten we zien hoe je elk van deze zekeringkast onderdelen kan herkennen:
Als er een automatische zekering is gesprongen of de schakelaars van de meterkast, dan duidt dit op overbelasting of kortsluiting. We raden aan om de schakelaar(s) opnieuw omhoog te schuiven en te kijken of deze meteen opnieuw afspringen. Als deze opnieuw afspringen, dan kan je best een elektricien verwittigen.
Als de (hoofd)differentieelschakelaar springt, leidt dit tot een heel ander proces. Dit wijst op een stroomverlies in een van de stroomkringen.
Als je met deze stappen niet tot een conclusie komt, raden we aan om een elektricien te bellen. Hij of zij heeft meer ervaring om dit snel uit te pluizen.
Problemen door verliesstroom nemen toe bij langdurige regenval of doen zich vooral voor bij opstart van de zomer. Dit is namelijk de periode dat kapotte bekabeling of defecte apparaten opnieuw actief gebruikt worden, die in de winter niet of weinig gebruikt worden.